Szybki kontakt +48 697 970 002 Nasz e-mail - biuro@stalmetmajewski.pl

  • kenburns1
    jesteśmy producentem
    szerokiej gamy
    asortymentów
    z branży metalowej
    i okuć budowlanych
  • kenburns1
    świadczymy usługi w zakresie
    obróbki skrawaniem CNC, toczenia, frezowania
    cięcia elektrodrążarką drutową CNC,
    drążenia elektrodrążarką erozyjną NC, tłoczni,
    ślusarstwa ogólnego oraz
    regeneracji podzespołów silników spalinowych
  • kenburns1
    zajmujemy się produkcją
    i regeneracją
    części do samochodów zabytkowych
    Fiat Topolino, Saab, Lancia, Mercedes

Zabytkowe samochody odrestaurowane w naszym zakładzie

Fiat Topolino

Fiat Topolino z 1938 r. Samochód 2-osobowy zaprojektowany przez Dante Giacosa. Fiat Topolino był produkowany od 1936 r. do roku 1955. Samochód miał dolnozaworowy silnik o pojemności 569 cm³ i mocy 13 KM przy 4000 obr/min. Ze względu na małe rozmiary zyskał przydomek topolino (myszka). Pojazd ważył poniżej 400 kilogramów i osiągał prędkość maksymalną około 85 km/h. Ponieważ Topolino kosztował mniej niż 10 tys. ówczesnych lirów, stał się symbolem masowej motoryzacji we Włoszech. Następcą modelu był Fiat 600.

VW Garbus kabriolet

VW Garbus z 1973 r. Model był produkowany przez niemiecki koncern Volkswagen od 1938 r. aż do roku 2003. Oficjalna nazwa pojazdu to Volkswagen Typ 1, ale potocznie określa się go mianem "garbusa". Garbus był najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji. Łącznie wyprodukowano 21 529 464 egzemplarzy modelu. W roku 1949, w Osnabrücku, za sprawą firmy Karmann ruszyła produkcja Garbusów w wersji kabriolet. To właśnie VW Garbus w wersji cabrio był odrestaurowany w naszym warsztacie. W roku 1971 wprowadzono wersję z kolumnami MacPhersona w przednim zawieszeniu oraz przeprojektowanym pasem tylnym nadwozia. Oficjalnie nosiła ona nazwę VW 1302 (1971-72) a od 1973 VW 1303 Super Beetle.

Mercedes-Benz W110

Mercedes-Benz W110 z 1965 r., popularnie zwany "skrzydlak". Mercedes-Benz W110 to samochód klasy średniej-wyższej, produkowanych w latach 1961-1968. Był to pierwszy model Mercedesa, który poddawany był obszernym testom zderzeniowym. Silnik wysokoprężny otrzymał wał korbowy podparty na pięciu łożyskach, oraz oznaczenie OM621 VIII, cechował go zmniejszony hałas oraz drgania. Od 1965 roku oferowano także wersję kombi modelu, nie była ona jednak produkowana bezpośrednio w zakładach Mercedesa. Montażem zajmowała się firma I.M.A. Malines będąca jednocześnie belgijskim importerem Mercedesa.

Mercedes-Benz W123

Mercedes-Benz W123, wersja amerykańska z 1980 r. Samochód należał do klasy średniej-wyższej i był produkowany w latach 1976-1986. Potocznie nazywany beczką. Łącznie wyprodukowano 2 696 915 egzemplarzy modelu. W owym czasie była to bardzo luksusowa limuzyna, co zresztą można zauważyć po długiej liście możliwego wyposażenia dodatkowego. Widniała na niej np. automatyczna skrzynia biegów z tempomatem (prostej co prawda konstrukcji, ale na tamte lata i tak był on cudem techniki), samopoziomujące zawieszenie dla wersji kombi i coupé, ogrzewanie postojowe, a nawet półautomatyczna klimatyzacja. Opcjonalnie do modelu W123 można było zamówić system ABS oraz poduszkę powietrzną dla kierowcy. Żywotność tego modelu jest legendarna, zdarzają się egzemplarze z przebiegiem ponad miliona kilometrów, które nie sprawiały większych problemów technicznych. Według statystyk ADAC z 1982 roku, przeciętny przebieg 200D w czasie pierwszej awarii (tzn. unieruchomienia samochodu z przyczyn technicznych) wynosił 852.777 kilometrów.

Mercedes Benz W 136 (170V)

Mercedes Benz W 136 (170V) z 1953 r. To samochód klasy średniej, który w Rzeszy Niemieckiej produkowano od 1936 r. Prosta i mało zawodna konstrukcja zyskała mu wielu zwolenników. Model 170V odniósł sukces marketingowy i stał się najliczniej produkowanym samochodem osobowym koncernu Daimler-Benz AG do wybuchu II wojny światowej. Po II wojnie światowej ten model stał się pojazdem, który pomógł niemieckiemu przemysłowi motoryzacyjnemu wydźwignąć się z wojennych zniszczeń. Jego produkcję podjęto wkrótce po ustąpieniu działań militarnych – w 1946. Od 1949 produkowana była też wersja z silnikiem Diesla. Był to pierwszy po wojnie i trzeci w historii samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym. Auto po wielu modyfikacjach zeszło z linii montażowych dopiero w 1955 roku, już jako wersja 170S. Łącznie wyprodukowano ok. 140 000 egzemplarzy z czego ok. 34 000 w wersji Diesel.